Wednesday, January 9

Penat isteri/ibu

Owh memang sangat la berhabuk ruangan aku... jap jap nak bersihkan dulu sebelum bercerita..
hehhh..berbulan jugak tidak mengepost sebarang entry diatas alasan MALAS. Memang suday dasar pemalas. (kasar bunyik).

Act, nak sharing about my life rite now. Ade suami dan seorang anak lelaki yg sdg membesar. Owh nak btau jugak perkahwinan yang br menjangkau 2thn dan anak yg telah berusia 1thn 3bln. Huhh beliau (anak) memang sdg lasak. Penat!

Penat! Yes the word can desribe everything bout me now. Malam tadi sdg asyik memasak sempat aku mengeluh sedikit. Ya Allah! penat la arini sementara fikiran aku merancang ape akn dibuat selepas memasak. Owh td dah angkat baju so the next trip baju kene basuh dan dalam mase same lipat baju. Owh nsb baik td sempat vakum rumah. Alamak! lauk tuk anak belum masak owh sebelum tido beg baju anak utk ke pengasuh esok then iron baju kerja aku tuk esok dan bla bla bla. Serius totally pack wei! Dan terus aku terpikirkan kepada arwah emak aku. Ya Allah! penatnye beliau dalam membesarkan kami 4 beradik plus beliau juga wanita bekerjaya. Dan korang boleh tak bayangkan kepada ibu-ibu yang punyai anak 5 6 orang dan umur mereka rapat-rapat dan mereka sedang lasak mengexplore dunia. Menyelerak segala barang di rumah. Segala makanan yang bertaburan. Belum lagi ade yang muntah dan perlu dibersihkan segera sementara kau juga sedang mengurus hal lain dan kau juga seorang ibu yang berkerjaya. Oh my God! Can u imagine? dan ade juga cabaran/dugaan lain dapat en.suami yang balik then 'Yang, buatkan air sambil menonton tv sementelah isteri beliau sdg bersinsing lengan menguruskan rumah' Wehh. Huhh.

But, Alhamdulillah aku miliki suami yang membantu. Sangat membantu kecuali bab memasak sebab en.suami sgt failed haha. Sori en.suami.

So, for the husband(s) out there, korang sangat perlu membantu isteri korang sebab mereka sebenarnya sgt penat dalam menguruskan kamu (suami & anak-anak) dan mereka jarang sgt mengeluh (tp aku ade gak mengeluh haha). Sebenarnya korang suami yang hebat dimata isteri/anak tetapi bertambah hebat jika korang melakukan kerja-kerja rumah bersama. Kan nanti akan lebih akrab. Harmoni dan satu family ade mase nak chit chat or bergurau akn lebih mesra gitu. Kann.

Sekian.

Petikan kegemaran:

  • When you look at your life, the greatest happinesses are family happinesses. By Joyce Brothers
  •  I don't care how poor a man is; if he has family, he's rich. By Dan Wilcox and Thad Mumford